Terug naar Nieuws

Een goede boekhouding, tip 4

Gepubliceerd op:

Gebruik verschillende mappen

Documenteren kan tegenwoordig op twee manieren. Digitaal in mappen of fysiek in ordners. Digitaal documenteren wordt steeds meer toekomst, maar is zeker nog geen must. Het is net wat als ondernemer het beste bij u past.

Als u fysiek wilt ordenen, dan is een ruime boekenkast geen overbodige luxe, want voor ieder onderdeel moet u een aparte ordner gebruiken. Een goed systeem voor het bewaren van winkelbonnen is door A4-tjes in een map te doen en de bonnetjes er vervolgens op te plakken. Ook is het verstandig gladde kassabonnetjes te kopiëren, aangezien deze bonnetjes naar verloop van tijd vervagen. De verschillende ordners gebruikt u voor: kasboek, bankboek, inkoop- en verkoopboek, facturen, offertes, contracten, een een agenda en de urenregistratie. 

Tegenwoordig werken veel bedrijven met mail en nota's in PDF vorm. Dat is best handig omdat je in veel administratieprogramma's PDF documenten kunt importeren. Bonnen die u niet digitaal krijgt kunt u scannen en daarna opslaan. Eigenlijk werkt het dan hetzelfde als met de fysieke mappen. Maak de verschillende mappen aan en sla daar de gegevens op. 

In het volgende nieuwsitem zullen wij wat meer vertellen over de urenregistratie.

 

Wilt u nu alvast meer weten? Dan kunt u ons natuurlijk altijd vragen.

 

Het is weer bijna aangiftetijd!

Het is weer bijna aangiftetijd!
Van 1 maart t/m 30 april 2018 moet de aangifte Inkomstenbelasting weer ingediend worden.